Πανελλήνιες εξετάσεις – λίγο πριν…

Πανελλήνιες εξετάσεις – λίγο πριν…

Συμβουλές λίγο πριν τις Πανελλήνιες Εξετάσεις

  1. Το άγχος γίνεται κακός σύμβουλος όταν λαμβάνει τέτοιες διαστάσεις που μας κάνει να υποφέρουμε και μειώνει τις πραγματικές μας ικανότητες. Οφείλουμε να το διατηρούμε σε φυσιολογικά επίπεδα, ώστε να είναι παραγωγικό και όχι επιζήμιο ώστε να μας βοηθά να συντονίσουμε τις προσπάθειές μας για να έχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.
  2. Οι ηττοπαθείς σκέψεις όπως «μπορεί να μην τα καταφέρω», «δεν πειράζει», εντείνουν την ανασφάλεια. Ενώ οι ρεαλιστικές σκέψεις όπως «θα κάνω την καλύτερη δυνατή προσπάθεια», «ακόμα και αν δεν πετύχω υπάρχουν και εναλλακτικές λύσεις», «οι πανελλήνιες είναι πολύ σημαντικές, αλλά η πορεία της ζωής μου στην πραγματικότητα εξαρτάται και από άλλους παράγοντες» μας βοηθούν να ελέγξουμε το άγχος.
  3. Μοιράσου τα συναισθήματά σου με τους καθηγητές σου, τους φίλους συμμαθητές σου και τους γονείς σου . Η συζήτηση βοηθά στην εκτόνωση του άγχους και η συνειδητοποίηση ότι δεν είσαι ο μόνος που νιώθει έτσι, θα σου προσφέρει ανακούφιση.
  4. Δεν χρειάζεται να αναστατωνόμαστε από φήμες της τελευταίας στιγμής για SOS θέματα, που δεν επιβεβαιώνονται ποτέ.
  5. Δεν ξενυχτάμε το βράδυ πριν από κάθε εξέταση. Καλύτερα να κλείσουμε από νωρίς τα βιβλία, ώστε να ξεκουραστούμε και να κάνουμε το πρωί μια σύντομη επανάληψη.
  6. Η διατροφή μας, τόσο πριν όσο και κατά τη διάρκεια των εξετάσεων, θα πρέπει να είναι ισορροπημένη. Ειδικά το βράδυ της παραμονής κάθε εξέτασης, αποφεύγουμε τις διατροφικές υπερβολές και καταναλώνουμε ένα ελαφρύ γεύμα. Ο καφές εντείνει το άγχος καθώς έχει διεγερτικές ιδιότητες.

Κατά την διάρκεια της εξέτασης :

  1. Διαβάζουμε τα θέματα αργά και προσεκτικά, ώστε να κατανοήσουμε πλήρως τι ζητείται, και ξεκινάμε από αυτά που γνωρίζουμε καλύτερα.
  2. Αφού απαντήσουμε κάποιο ερώτημα, καλό θα ήταν να διαβάσουμε άλλη μία φορά την εκφώνηση.
  3. Ερωτήσεις που μας φαίνονται γνωστές και εύκολες χρειάζονται περισσότερη προσοχή.
  4. Δεν αποκαρδιωνόμαστε από τυχόν δύσκολα θέματα και, κυρίως, δεν τα παρατάμε. Τα θέματα όσο δύσκολα θα φαίνονται σε εμάς τόσο δύσκολα θα φαίνονται και στους άλλους μαθητές.
  5. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να επιμείνουμε για αρκετή ώρα σε κάποιο θέμα που μας δυσκολεύει ιδιαίτερα, ούτε φυσικά να απογοητευόμαστε. Πρέπει να προχωρήσουμε, να αντιμετωπίσουμε τα υπόλοιπα ζητήματα και μετά να επιστρέψουμε στο ερώτημα που δεν λύσαμε και να αφοσιωθούμε σε αυτό.
  6. Γράφουμε ό,τι γνωρίζουμε, ακόμη και αν δεν είμαστε σίγουροι· δεν αφήνουμε κανένα μόριο που να μην το διεκδικήσουμε! Παιδιά υπάρχουν ερωτήματα και στο 4ο θέμα που λύνονται πανεύκολα. Μελετήστε τα προσεκτικά.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *